Hacked BY GeneralEG 
"To Fix the vulnerability conatct with me "
FB.com/GeneralEG3
Skype:General.Zone1
Email: GeneralEG22@gmail.com
Digital Hackers Team Here !


Nieuws


JJ 05 februari 2017

Klik hier extra informatie
Klik hier voor meer informatie

Marokkanen zijn niet welkom 19 december 2016
Marokkanen zijn helaas niet welkom op het onderwijs, Dieren met een marokkaanse achtergrond mogen geen contact maken met ons.


- CHIN CHANNNN REPRESENT GOBGOBBBB

Samen doen is effectiever dan samen praten 21 mei 2016
Filosoof Richard Sennett bepleit Samen doen, dus samen werken, op school of in het werk of in de sport, als veel effectiever dan Samen praten. Daarom is Inclusief Onderwijs ook zo belangrijk voor de maatschappij. Vooral door de coöperatieve werkvormen van inclusief onderwijs leer je elkaar kennen en respecteren.Want Samen Leren is Leren om samen te Leven.

1 op de 9 kinderen wordt gepest! 19 april 2016
1 op 9 kinderen wordt gepest op de Nederlandse middelbare school. Ons selecterende onderwijssysteem bevordert dit. Want om tot de besten te behoren, word je verleid om anderen te zien als de mindere. De stap naar pesten is dan gauw gezet. De kwetsbaren worden hierdoor gekwetst.Zeker als de docent dat pesten vergoeilijkt als vrijheid van meningsuiting,zoals ik echt gehoord op een middelbare school. In een inclusief systeem, dus zonder selectie, los je problemen op met elkaar, in een respectvolle en tolerante houding. Niemand hoeft beter te zijn dan de ander want beter zijn geeft geen voordeel bij toegang tot een exclusieve klas. In het inclusieve Italië wordt pesten niet getolereerd. De intelligente kinderen zitten daar met hun minder intelligente mede leerlingen van IQ lager dan 80 tot hun 19e in dezelfde klas en respecteren elkaar.Waarbij onderwijs op maat in de klas gegeven wordt.

Vroege selectie en schooladvies hindert klimmen op maatschappelijke ladder. 19 april 2016
NRC 14 april: het schooladvies versterkt de scheiding in sociale klasses. Leraren adviseren lagere middelbare schooltypes bij kinderen uit lagere milieus, en hogere schooltypes bij kinderen uit hogere milieus. Door die scheiding op 12 jaar wordt het erg moeilijk voor kinderen om uit hun lagere milieu te ontsnappen. Landen waar leerlingen tot hun 16e bij elkaar zitten laten meer opwaartse bewegingen zien, omdat de kinderen kunnen laten zien wat ze kunnen.
Wanneer gaat Nederland weer dezelfde kansen geven aan elk kind? In het kader van de rechten van het kind en uit economische motieven. Want zo verliezen we toch wel erg veel talent en de mogelijkheid tot goede integratie van de, vaak allochtone, lagere klasses.

fantastische leerkracht helpt een zwaar getraumatiseerd kind op te bloeien met lego. 01 november 2015
We were just beginning a writing unit when this child arrived. He put his head down on his desk and refused to even pick up his pencil. He was pretty withdrawn in general and wasn’t making any social or educational progress. Writing was the hardest time for him. I had hardly seen his handwriting because he refused to participate. One day I saw he was playing with something in his pocket. I walked over and sat on the floor near him. After a few minutes, he asked me what I was doing, so I said that his desk looked like a creative spot so I wanted to work there, if it was alright with him. He didn’t say anything, so I stayed there and corrected papers while the rest of the class was free writing for about ten minutes. I did this each day for about a week. He kept playing with something in his pocket. One day, he asked if I wanted to see it. It was a small Lego structure. We had a sweet little conversation about it and he told me how he built it. I told him that sounded like a neat story, and asked if I could write it down in his journal. Later that day, we were at the library and he was looking at a Lego book. I was so excited that I found an “in” with this student! After school, I procured a couple boxes of Legos and brought them to school the next day. At writing time, I asked him if he could build me something. He built a duck pond with a school and children playing. I wrote down his whole story as he dictated it to me.
Klik hier extra informatie
Klik hier voor meer informatie

Brede brugklas levert betere burgers. 17 oktober 2015
In dagblad Trouw van 15 oktober wordt het resultaat van wetenschappelijk onderzoek gegheven dat een brede brugklas, dus zonder selectie naar vermeend niveau betere burgers oplevert. Hoewel alle leerlingen minder goed scoren op burgerschap, geldt dat het meest voor leerlingen uit zwakkere sociale milieus en met een lagere intelligentie. Zij lopen qua ontwikkeling van burgerschap in groep 8 al achter op klasgenootjes.zie http://www.trouw.nl/tr/nl/4556/Onderwijs/article/detail/4164213/2015/10/16/Brede-brugklas-levert-betere-burgers-op.dhtml Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat diversiteit in niveau ook de cognitieve prestaties van alle kinderen bevordert, behalve misschien van de superbegaafden. Die laatste blijven op het zelfde niveau, maar worden dus wel democratischer.
Wat houdt ons nog tegen? Lokale overheid, neem de met sluiting bedreigde scholen weer over en begin brede inclusieve scholen waar elk kind uit de buurt, dus ook kinderen met handicap naar toe kan! en goed onderwijs krijgt! Onze leerkrachten zijn niet dommer dan de Scandinavische of Italiaanse. Ga de uitdaging aan!

10 tips voor klasse management van ervaren leerkracht 17 oktober 2015
op www.thinkinclusive.us schrijft ervaren leerkracht Nicole Dempsey haar 10 tips om uitdagend gedrag te managen.
Klik hier voor meer informatie

4 valkuilen voor de inclusieve klas en hoe ouders de leerkracht kunnen helpen. 17 oktober 2015
Een mooi artikel. www.noodle.com/articles/4-common-mistakes-teachers-make-in-an-inclusive-classroom?utm_content=bufferc5632&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

nieuw boek: praktische oplossingen om het leren van studenten met autisme makkelijker te maken. 11 oktober 2015
Het boek heet: PRACTICAL SOLUTIONS for Stabilizing Students with Classic Autism to be Ready to Learn Getting to Go, geschreven door Judy Endow. Omdat ze zelf klassiek autisme heeft, geeft ze, vaak simpele len ow tech, oplossingen die voor haar hun nut lang en breed bewezen hebben.
Klik hier voor meer informatie

En Verder:

15 mei 2015: inclusief rolstoelbasketballen tijdens het bevrijdingsfestival Indische Buurt Amsterdam
11 mei 2015: De link voor het mooie artikel over Inclusief Onderwijs Italie
11 mei 2015: prachtig artikel over de win/win praktijk van inclsueif onderwijs in Italie.
26 april 2015: jongeman met autisme heeft eigen onderneming
23 april 2015: wet Passend Onderwijs levert thuiszitters .
10 januari 2015: Amsterdam levert extra leraren.
04 januari 2015: diversiteit verlaagt risico op schizofrenie
26 november 2014: mooie website Swiftschools!
17 juli 2014: 600 miljoen extra voor onderwijs niet besteed aan extra handen in de klas
17 juli 2014: Obama versterkt commissie voor mensen met intelectuele uitdagingen.
10 maart 2014: Kinderen met Downsyndroom beter af in regulier onderwijs.
05 februari 2014: Feuerstein zomercursus van 29 juni tot 11 juli in Zandvoort
23 januari 2014: 12 februari webinar Identifying best practises in inclusive education
11 januari 2014: Wederom de film Berg Fidel 4 februari Delft
28 november 2013: Meerderheid van Tweede Kamer voor minder macht beroepsbestuurders onderwijs.
15 november 2013: Eine Schule fúr all. Film op 17 en 19 december.
13 november 2013: colleges thuis volgen?
03 november 2013: mooie video over de capitol crawl in de strijd voor gelijke burgerrechten.
01 november 2013: Inclusie borrel op 7 november
16 september 2013: Vriendschap bevordert zelfbeheersing en gezondheid.
26 mei 2013: 30 mei online workshop individuele handelingsplannen
10 april 2013: Zwolle en Wierden ratificeren VN verdrag.
26 maart 2013: Wet tegen pesten op school.
19 maart 2013: leiden speciale scholen tot discriminatie?
10 maart 2013: 23 maart inclusie bijeenkomst in Lelystad
10 maart 2013: Video met en voor mensen met en zonder Down Syndroom
12 februari 2013: 40 jaar Italiaans inclusief onderwijs
12 februari 2013: disability is not inability
04 februari 2013: rugzakgelden per 1-8-2012
04 februari 2013: heterogeneity of autism is so great
04 februari 2013: Prachtige werkmap op internet
18 december 2012: Inclusief Onderwijs in Italie.
25 november 2012: college over onderwijs
14 oktober 2012: zeilende broers vragen aandacht voor de 16600 thuiszitters
12 oktober 2012: Het Nederlands onderwijssysteem faalt: 16600 leerlingen zonder school
12 oktober 2012: Conferentie inclusief onderwijs in Middelburg 24 oktober
09 oktober 2012: de inclusieve school is het beste onderwijs voor elk kind
09 oktober 2012: extra reden voor inclusief onderwijs
30 september 2012: wordt uw kind aangestaard? lees dit
22 juli 2012: betekenis van kritiek op Facilitated Communication
02 juli 2012: doof/blindestudente haalt diploma!
24 maart 2012: Kleurenblind de citotoets doen
18 maart 2012: People using facilitated communication must be supported, not scrutinised, writes Marlena Katene
18 maart 2012: Probleemgedrag 20 april 2012
07 maart 2012: Nog 1 plek voor Italie reis in april
07 maart 2012: rugzak en LWOO/ PRO in het voortgezet onderwijs.
16 december 2011: beurs voor kursus feuerstein methodiek
13 december 2011: Studiedagen Inclusief Down! in 2012
13 december 2011: brochure 5 is uit
08 juni 2011: nieuwsbrief infopunt passend onderwijs